شنبه 01 اردیبهشت ماه 1403
ورود |عضويت
  میز خدمات الکترونیک  
 
  جستجو در اخبار
جستجو 

  اخبار مديريت جهادكشاورزي شهرستان اردستان
RSS
 
13:17 --21/01/1403 --
عید سعید فطر مبارک باد

عید سعید فطر مبارک باد

08:47 --17/01/1403 --
روز جهانی قدس گرامی باد

روز جهانی قدس گرامی باد

09:41 --13/01/1403 --
سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام تسلیت باد

سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام تسلیت باد

09:40 --12/01/1403 --
سیزدهم فروردین روز طبیعت گرامی باد

سیزدهم فروردین روز طبیعت گرامی باد

09:37 --12/01/1403 --
دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی ایران مبارک باد

دوازدهم فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران مبارک باد

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...
1399/11/09

سفر رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به همراه معاونین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو و مدیرعامل بانک کشاورزی به شهرستان اردستان


سفر رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به همراه معاونین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو و مدیرعامل بانک کشاورزی به شهرستان اردستان

آقای ساداتی‌نژاد در سفر به اردستان: اختصاص منابع برای اجرای طرح های آبخیزداری در بودجه ۱۴۰۰/ تعدیل پروانه چاه‌های آب باغات معنایی ندارد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: منابع مناسبی در لایحه بودجه سال آینده برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در نظر گرفته شده است، استان اصفهان و شهرستان اردستان باید در اولویت اجرای طرح‌های آبخیزداری قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: منابع مناسبی در لایحه بودجه سال آینده برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در نظر گرفته شده است، استان اصفهان و شهرستان اردستان باید در اولویت اجرای طرح‌های آبخیزداری قرار بگیرد.   رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به همراه معاونین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو و مدیرعامل بانک کشاورزی به شهرستان اردستان سفر کرده است، در نشست جمع‌بندی این سفر، گفت: طی دو هفته آینده با حضور وزرای جهاد کشاورزی و نیرو نشست جمع‌بندی مصوبات این سفر در کمیسیون کشاورزی نهایی می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه تعادل بخشی چاه‌های کشاورزی مشکلات و اعتراضاتی وجود دارد که تنها مختص به شهرستان اردستان نیست، گفت: در اردستان شغل مردم باغبانی است و با زراعت تفاوت دارد، تعدیل پروانه چاه‌های آب در خصوص باغ معنایی ندارد و نمی‌توان باغ را از بین برد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان از همه بهتر وضعیت منابع آبی را درک می‌کنند، ادامه داد: در زمینه زراعت می‌توان تعدیل را اجرا کرد، شیب مصرف منابع آبی اردستان بعد از تعدیل پروانه‌ها کند شده و باید آب مورد نیاز گلخانه‌ها و دامپروری‌ها از محل صنعت تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در دشت کم آبی مانند اردستان هیچ درخواستی برای احداث گلخانه وجود ندارد، عنوان کرد: جهاد کشاورزی باید در اردستان به سمت کشت گلخانه‌ای حرکت کند، علیرغم نامناسب بودن وضعیت دشت اردستان نمی‌توان به بخش صنعت آب اختصاص نداد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه تامین آب شتر داران نباید با مشکل روبه‌رو شود زیرا قدمت بسیار زیادی دارند، افزود: لایروبی رودخانه‌های اردستان با توجه به سیلاب‌های منطقه نیازمند توجه ویژه است، مباحث مطرح شده نشان می‌دهد که الگوی کشت بخوبی در اردستان اجرا نشده است و به کشاورزان برای کشت هایی که کم آب بر  هستند، توصیه ای نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای باید ترویج داده شود، عنوان کرد: در لایحه بودجه سال آینده ۸ هزار میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات درنظر گرفته شده است از این محل باید سهم بیشتری در اختیار استان اصفهان قرار بگیرد تا بتوانیم کشت گلخانه‌ای را ترویج دهیم.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان را مجاب می‌کنیم تا گلخانه بزرگی در اردستان احداث کند، ادامه داد: جو مورد نیاز دام‌های مرتعی و نهاده کارخانه‌های تولید دام باید در اختیار آنها قرار بگیرد، استان اصفهان به پرورش دام‌های پر بازده نیاز دارد و این موضوع بسیار کمک کننده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روند صدور مجوز دام‌گاه‌ها باید تسهیل شود، گفت: قصد داریم طی دو سال سند اراضی کشاورزی صادر شود زیرا در حال حاضر کشاورزان برای تضمین تسهیلات دریافتی دچار مشکلاتی هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل ریزش دیواره برخی از چاه‌های کشاورزی نیاز به تغییر مکان دارند؛ فاصله ۳ ماهه صدور پروانه جابجایی چاه‌ها موجب از بین رفتن محصولات می‌شود، گفت: منابع مناسبی در لایحه بودجه سال آینده برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در نظر گرفته شده است، استان اصفهان و شهرستان اردستان باید در اولویت اجرای طرح‌های آبخیزداری قرار بگیرد. " نقل از سایت فرمانداری اردستان"

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
  نظرسنجي  
 
نظر شما درباره پرتال شهرستان اردستان

 

تعداد جوابها : 1618

عالي : 89%
خوب : 5%
متوسط : 1%
ضعيف : 4%

  ارسال  
  كاربران بر خط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 102
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 102

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 2366348
Visitors بازديد هاي امروز: 162
Visitors بازديد هاي ديروز: 1794

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/01 پرتال مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردستان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا