جمعه 31 فروردین ماه 1403
ورود |عضويت
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1399/09/30

دوازده هزار متر مربع اراضی کشاورزی در اردستان آزاد سازی شد


 ۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی بخش زواره  تخریب و افزون بر ۱۲ هزار مترمربع زمین کشاورزی آزادسازی شد.

علی اکبر صالح روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تخریب‌ها در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، باغ‌ها و آزادسازی زمین‌های کشاورزی انجام شد.

وی ادامه داد: ساخت و سازهای تخریب شده از سوی افراد در اراضی کشاورزی و برای افزایش ارزش افزوده ملک‌ها انجام گرفته، به شکل ویلا و یا فنس‌کشی بود که با حضور عوامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و نمایندگان دادستانی تخریب شد.

طبق ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقدام‌هایی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می‌شود، چنانچه به‌طور غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (۱) ‌ماده(1) ‌این قانون صورت پذیرد، جرم بوده و ماموران جهاد کشاورزی محل مکلفند نسبت به توقف عملیات اقدام و مراتب را به اداره متبوع برای انعکاس به مراجع قضایی اعلام کنند.

در تبصره ۲ این ماده نیز آمده است: ماموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا و در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه محل علاوه بر تنظیم صورت‌مجلس راساً نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان تصریح کرد: گروه‌های ویژه کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان فعال هستند و در صورت مشاهده ساخت و ساز غیر مجاز برخورد قانونی خواهند کرد.

صالح افزود: مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی آن را به دستگاه‌های مربوطه گزارش کنند تا در اولین فرصت نسبت به تخریب و آزادسازی این اراضی اقدام شود.

وی تصریح کرد: متخلفان علاوه بر تخریب بنا، ملزم به پرداخت جریمه معادل یک تا سه برابر بهای اراضی به قیمت روز زمین با کاربری جدید مورد نظر تخلف هستند و در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک تا ۶ ماه محکوم خواهند شد.

حمیدرضا تاملی فرماندار اردستان ۲۴ اردیبهشت امسال در نشست کارگروه رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز در زواره گفته بود: ساخت و سازهای غیرمجاز در بخش زواره این شهرستان تضعیف حقوق دولت را به همراه داشته است و باید ساماندهی شود.

زواره با جمعیت حدود ۱۶ هزار نفر در ۱۴ کیلومتری شمال شرقی اردستان واقع شده است.

شهرستان اردستان دارای ۲۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است و با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد. " نقل از ایرنا 30/9/99، کد خبر: 84154810"

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
  نظرسنجي  
 
نظر شما درباره پرتال شهرستان اردستان

 

تعداد جوابها : 1618

عالي : 89%
خوب : 5%
متوسط : 1%
ضعيف : 4%

  ارسال  
  كاربران بر خط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 84
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 84

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 2366042
Visitors بازديد هاي امروز: 1650
Visitors بازديد هاي ديروز: 1414

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/31 پرتال مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردستان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا